2015. júl 26.

Változás a Facebookon!

írta: Vállalkozó Képző
Változás a Facebookon!

fbvaltozas.png

A legtöbb vállalkozás rendelkezik Facebook profillal. A mikro- és kisvállalkozások esetében jellemzően a cégtulajdonos hozza létre az oldalt, melyet Ő maga koordinál. Ez általában abból ered, hogy a vállalkozók élni szeretnének e reklámcsatorna adta lehetőségekkel, azonban költséghatékonyság végett nem szakemberre bízzák a tartalmak feltöltését, hanem saját maguk végzik. Van, aki szinte csak addig jut el, hogy kialakítsa az oldalt, van, aki alkalomszerűen feltölt vagy megoszt valami információt, és van, aki akár naponta többször is „posztol”.
A marketingszakemberek közül is sokan vélekednek úgy, hogy napjainkban Magyarországon a Facebook megjelenés az egyik leghatékonyabb reklámmegoldás, és emellett még olcsó is. Ugyanakkor sokan úgy próbálták népszerűsíteni vállalkozásuk profilját és magát a termékeiket, illetve szolgáltatásaikat, hogy folyamatosan nyereményjátékot indítottak „lájkold és oszd meg” formában. Azonban 2015. január 1-jével ennek most már tényleg vége: a Facebook leszámol a promóciós posztokkal!

Mi számít promóciós bejegyzésnek?

  • Az olyan posztok, amik kizárólag arra buzdítanak, hogy vásároljunk meg egy terméket, vagy töltsünk le egy applikációt.
  • Azok a posztok, amelyek nyereményjátékra való felhívást tartalmaznak, valódi összefüggés nélkül.
  • Azok a posztok, amelyek ugyanazt a tartalmat használják, mint a hirdetések. 
A Facebook adta lehetőségeket ingyen kihasználni igyekezők helyzetét az is megnehezíti, hogy a Facebook lecsökkentette az üzleti oldalak organikus elérhetőségét közel 1 százalékra. Így, ha egy üzleti oldal továbbra is szeretne posztolni a „fészen”, akkor muszáj mögé tenni egy kis pénzt is ahhoz, hogy a bejegyzések megjelenjenek a hírfolyamban.
-30_akcio_cimlap.png
Szólj hozzá

Facebook Reklám Hirdetés